Demigod
4. 6. 2009
Někdo zná a někdo nezná novou hru Demigod. Demigod je zajímavým hybridem mezi RPG a RTS, rozhodně nabízí skvělý multiplayerový zážitek i přes technické chyby, které ho doprovázejí. Stardock již vydal opravný patch, který řeší řadu komplikací, a s dalšími záplatami stejně jako s novým obsahem (arény, polobozi) můžeme do budoucna počítat.
Jednotlivé zápasy nemají dlouhodobou hodnotu, proto je připraven Pantheon, speciální časově omezený mod, ve kterém spolu jednotlivé frakce soupeří o první místo v žebříčku. Zde najdou místo především bitvami ošlehaní hráči, kteří hře chtějí věnovat maximum času a úsilí. Vývojáři kladli na zázemí pro komunitu velký důraz, ale vsadili na řešení peer-to-peer, tedy přímé spojování jednotlivých hráčů, namísto zajetého připojování klientů na centrální server. Díky tomu nejen v Pantheonu, ale i při normálních bitvách dochází k problémům se zpomalováním přenosu dat a to vede k nedohraným bitvám a odpojování zúčastněných. Stejně tak se i dnes (začátek května) vyskytují na oficiálních stránkách nápisy „Coming Soon...“ v tak důležité komunitní službě, jako je žebříček hráčských klanů. Stejně jako u MMORPG bude trvat několik měsíců, než se všechny chyby opraví a hra bude bezproblémově šlapat ve všech směrech. Podmínky vítězství obvykle obnášejí zničení nepřátelské citadely anebo zabití deseti nepřátelských polobohů, pokaždé je ale nutné zabírat vlajky na klíčových místech a udržet je. V tom také leží jedno z největších nebezpečí, protože nováčci nebudou mít (i přes automatické armády) šanci odolat zkušenějšímu protivníkovi. Zvlášť ti, pro které byl už poslední Command & Conquer příliš rychlou hrou, mohou na Demigod zapomenout – hra, která často podmiňuje vítězství rozhodnutím ve zlomcích sekund, pro ně není ničím jiným, než jednou velkou frustrací. Dobře je tempo hry vidět po zabití poloboha, které znamená až dvaceti sekundové čekání na oživení u hlavního stanu. Během dvaceti sekund může zkušený nepřítel posunout své linie o takový kus, že jste odsouzeni k prohře. Pochopit Demigod nedá práci. Naučit se ji hrát, to je záležitost na týden. A ani pak si nemůžete být svojí taktikou jistí. Vniknout do hry a perfektně zmáknout všechny kombinace? Tak to jsou týdny, vážení. A právě nekonečné trumfování protihráčů je motorem, který se jen tak nezastaví a zaručuje hře dlouhodobý úspěch.
Jednotlivé zápasy nemají dlouhodobou hodnotu, proto je připraven Pantheon, speciální časově omezený mod, ve kterém spolu jednotlivé frakce soupeří o první místo v žebříčku. Zde najdou místo především bitvami ošlehaní hráči, kteří hře chtějí věnovat maximum času a úsilí. Vývojáři kladli na zázemí pro komunitu velký důraz, ale vsadili na řešení peer-to-peer, tedy přímé spojování jednotlivých hráčů, namísto zajetého připojování klientů na centrální server. Díky tomu nejen v Pantheonu, ale i při normálních bitvách dochází k problémům se zpomalováním přenosu dat a to vede k nedohraným bitvám a odpojování zúčastněných. Stejně tak se i dnes (začátek května) vyskytují na oficiálních stránkách nápisy „Coming Soon...“ v tak důležité komunitní službě, jako je žebříček hráčských klanů. Stejně jako u MMORPG bude trvat několik měsíců, než se všechny chyby opraví a hra bude bezproblémově šlapat ve všech směrech. Podmínky vítězství obvykle obnášejí zničení nepřátelské citadely anebo zabití deseti nepřátelských polobohů, pokaždé je ale nutné zabírat vlajky na klíčových místech a udržet je. V tom také leží jedno z největších nebezpečí, protože nováčci nebudou mít (i přes automatické armády) šanci odolat zkušenějšímu protivníkovi. Zvlášť ti, pro které byl už poslední Command & Conquer příliš rychlou hrou, mohou na Demigod zapomenout – hra, která často podmiňuje vítězství rozhodnutím ve zlomcích sekund, pro ně není ničím jiným, než jednou velkou frustrací. Dobře je tempo hry vidět po zabití poloboha, které znamená až dvaceti sekundové čekání na oživení u hlavního stanu. Během dvaceti sekund může zkušený nepřítel posunout své linie o takový kus, že jste odsouzeni k prohře. Pochopit Demigod nedá práci. Naučit se ji hrát, to je záležitost na týden. A ani pak si nemůžete být svojí taktikou jistí. Vniknout do hry a perfektně zmáknout všechny kombinace? Tak to jsou týdny, vážení. A právě nekonečné trumfování protihráčů je motorem, který se jen tak nezastaví a zaručuje hře dlouhodobý úspěch.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář